Zagubiony pokój. Historia alternatywna
Zagubiony pokójZagubiony pokój (ang. The Lost Room) to trzyodcinkowy serial fantasy, pierwotnie wyemitowany na Sci Fi Channel w 2006 roku w Stanach Zjednoczonych. Akcja serialu skupia się na tytułowym pokoju oraz obiektach – przedmiotach codziennego użytku, które pochodzą z pokoju i posiadają niezwykłe właściwości. Główny bohater, Joe Miller, poszukuje obiektów, które pomogłyby mu odnaleźć jego córkę Annę, która zniknęła w owym pokoju.
Pokój Pokój jest nieistniejącym pokojem numer 10 w opuszczonym motelu Sunshine w Gallup, w Nowym Meksyku. 4 maja 1961 o godzinie 13:20 niezidentyfikowane zdarzenie spowodowało, że zarówno pokój jak i wszystko co się w nim znajdowało zostało wymazane z rzeczywistości. To jest również hipotetyczną przyczyną niecodziennych właściwości pokoju i obiektów z niego pochodzących. Do pokoju może dostać się jedynie osoba posiadająca klucz, który to otworzy każde drzwi które posiadają zamek, zmieniając je w portal prowadzący do pokoju. Z kolei z pokoju można dostać się w każde miejsce o którym pomyśli i jest w stanie zwizualizować w umyśle posiadacz klucza. Zasada ta nie dotyczy drzwi obrotowych ani przesuwanych. Gdy klucz nie znajduje się wewnątrz pokoju, w momencie zamknięcia drzwi, całe pomieszczenie się resetuje – wszystko powraca do swojego pierwotnego stanu z 1961 roku, a wszystko co nie jest obiektem znika, w tym ludzie. Fakt ten może również zostać użyty by rozróżnić prawdziwe obiekty od fałszywych – fałszywe znikną bez śladu, podczas gdy prawdziwe powrócą na swoje pierwotne miejsce w pokoju. Obiekty wykazują niezwykłe właściwości i są niezniszczalne. Jedynie, gdy znajdują się w pokoju na powrót stają się zwyczajnymi przedmiotami, które można zniszczyć. Według lokatora gdy jeden obiekt zostaje zniszczony, inny zajmuje jego miejsce. Ponadto wersji pokoju jest wiele i każde z nich przechowuje obiekty które w pokoju „zniknęły”, a ów reset umożliwia lokatorowi odzyskania przedmiotów zaginionych, jeżeli tylko wie dokładnie czym jest to co chce odnaleźć. Stowarzyszenia Wiele poszukiwaczy obiektów organizuje się w grupy. Istnieją co najmniej trzy stowarzyszenia: Zbieracze Pierwsza znana grupa poszukująca obiektów, utworzona niedługo po zdarzeniu. Szefem organizacji była Arlene Conroy, manager Motelu Sunshine. Większość członków stowarzyszenia zginęła lub oszalała po nieudanym eksperymencie z pokojem numer 9 w roku 1966. Pozostali ukryli najbardziej niebezpieczne obiekty w bunkrze, znajdującym się w schronie w opuszczonym więzieniu. Legion Stowarzyszenie, którego głównym celem jest zbieranie obiektów i ograniczania ich szkodliwego wpływu. Zakon Ponownego Zjednoczenia Stowarzyszenie działające w formie sekty, którego członkowie wierzą, że obiekty są częścią Boga i muszą zostać zjednoczone by móc z nim rozmawiać. W przeciwieństwie do zasad Legionu, Zakon nie zabrania swoim członkom zabijać w celu uzyskania obiektów. Źródło: wikipedia |